Zakres robót
Podstawowe parametry techniczne obwodnicy
Przekrój budowany | 2+1 – na odc. od początku obwodnicy do skrzyżowania z drogą woj. 426
1x2 – na odc. od skrzyżowania z drogą woj. nr 426 do końca obwodnicy |
Klasa techniczna drogi | GP |
Prędkość projektowa Vp | 80 km/h |
Ilość i szerokość pasów ruchu | - dla przekroju 1/2 - 2x3,5 m - dla przekroju 1/2+1- 3x3,5m |
Pas separacyjny wraz z opaskami | - 1,2 m dla przekroju 2+1
- bez opasek wew. o nawierzchni brukowanej obramowanej krawężnikiem najazdowym z odkryciem +4cm ponad warstwę ścieralną |
Szerokość opaski | 0,5 m |
Szerokość pobocza gruntowego | min. 1,5 m lub większa, jeśli zachodzi potrzeba lokalizacji urządzeń BRD lub ochrony środowiska |
Kategoria ruchu | KR5 |
Nośność nawierzchni | 115 kN/oś |
Skrajnia pionowa | 4,90m |
Pochylenie poprzeczne jezdni | 2,5% |
W pasie separacyjnym przejazd awaryjny na potrzeby ratownictwa |
- nawierzchnia bitumiczna;
- nośność nawierzchni jak dla jezdni głównej; - długość przejazdu - 90 m; - konstrukcja barier umożliwiająca szybki i łatwy demontaż oraz bezpieczny przejazd. |
Obiekty inżynierskie | |||
L.p. | Oznaczenie obiektu | Klasa obciążenia | Kilometraż |
1 | MD-1
Długość całkowita - 113,5 m Szerokość obiektu - 15,5 m obiekt trójprzęsłowy, ustrój nośny płytowo belkowy |
A | 0+130 |
2 | MD-2
Długość całkowita - 91,40 m Szerokość obiektu - 18,40 m obiekt jednoprzęsłowy wolnopodparty, ruszt stalowy z płytą betonową |
A | 0+377 |
3 | WD-3 | A | 0+684 |
4 | PZMd-4 | A | 0+795 |
5 | MD-5 | A | 1+215 |
6 | WDD-6 | B | 1+661 |
7 | PZD/WD-7 | A | 2+361 |
8 | PZMd-8 | A | 2+685 |
9 | PG-9 | A | 2+911 |
10 | PZMd-10 | A | 2+980 |
11 | WDD-11 | B | 3+619 |
12 | MD-12 | A | 4+693 |
13 | PZDg-13
Długość obiektu - 17,72 m Szerokość całkowita - 36,90 m rama żelbetowa ze stropem, z płyt łukowych prefabrykowanych |
C | 5+500 |
14 | WD-14 | A | 9+757 |
15 | WDD-15 | B | 10+299 |
16 | MD-16 | A | 11+274 |
17 | WDD-17 | B | 11+679 |
18 | MD-18 | A | 13+911 |
WD - wiadukt drogowy
PZM/WD - wiadukt drogowy z funkcją przejścia dla zwierząt małych
MD - most drogowy
PZMd - przejście dolne dla zwierząt małych
PZDg - przejście górne dla zwierząt dużych
PG - przejazd gospodarczy
Skrzyżowanie istniejącej drogi krajowej nr 40 z projektowaną północną obwodnicą Kędzierzyna – Koźla
Wykonane skrzyżowanie zapewni relacje Kędzierzyn – Koźle (Śródmieście) – Pyskowice, Kędzierzyn – Koźle (Prudnik) - Pyskowice, Kędzierzyn – Koźle (Prudnik) – Kędzierzyn – Koźle (Śródmieście). W obrębie skrzyżowania zachodzi konieczność dokonania korekty przebiegu istniejącej drogi krajowej nr 40 na długości około 250 m. Skrzyżowanie drogi krajowej nr 40 z północną obwodnicą Kędzierzyna - Koźla wykonane zostanie w postaci trójwlotowego ronda turbinowego typu średniego.Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda dwupasowa o szerokości około 2x5,0 m,
- opaska wewnętrzna szerokości - min. 1,80 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego - 2,0m,
- dla relacji skrętnych w kierunku projektowanej obwodnicy zaprojektować elementy ronda turbinowego,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Skrzyżowanie północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z Łącznikiem Blachownia
Łącznik Blachownia Droga będzie krzyżować się z północną obwodnicą Kędzierzyna – Koźla w rejonie km 5+220. Wykonane skrzyżowanie zapewni relacje Kędzierzyn – Koźle – Pyskowice, Kędzierzyn – Koźle – Łącznik Blachownia, Pyskowice – Łącznik Blachownia. W obrębie skrzyżowania wybudowany zostanie odcinek Łącznika Blachownia o długości około 100 m oraz zjazd z ronda na drogę serwisową długości około 100 m. Skrzyżowanie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z Łącznikiem Blachownia będzie trójwlotowym rondem jednopasowym wyposażonym w wyspy dzielące o nawierzchni brukowanej, które na kierunku projektowanej obwodnicy mają pełnić funkcję uspokojenia ruchu.Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda jednopasowa o szerokości około 6,0 m,
- opaska wewnętrzna szerokości min. 1,0 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego - 2,0m,
- dla relacji skrętnych w kierunku projektowanej obwodnicy zaprojektować elementy ronda turbinowego,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Skrzyżowanie północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą wojewódzką nr 426
Droga wojewódzka nr 426 będzie krzyżować się z północną obwodnicą Kędzierzyna – Koźla w rejonie km 6+750. Wykonane skrzyżowanie zapewni relacje Kędzierzyn – Koźle – Zalesie Śląskie, Kędzierzyn – Koźle – Sławięcice, Zalesie Śląskie - Sławięcice. W obrębie skrzyżowania wykonana zostanie korekta przebiegu drogi wojewódzkiej nr 426 na długości około 450 m. W ramach korekty przebiegu drogi wojewódzkiej zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego. Skrzyżowanie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą wojewódzką nr 426 będzie czterowlotowym rondem jednopasowym wyposażonym w wyspy dzielące o nawierzchni brukowanej, które na kierunku projektowanej obwodnicy mają pełnić funkcję uspokojenia ruchu.Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda jednopasowa o szerokości około 6,0 m,
- paska wewnętrzna szerokości min. 1,0 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego - 2,0m,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Skrzyżowanie północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą powiatową DP 1461
Droga powiatowa nr 1461 będzie krzyżować się z północną obwodnicą Kędzierzyna – Koźla w rejonie km 11+190. Wykonane skrzyżowanie zapewni relacje Kędzierzyn – Koźle – Jaryszów, Kędzierzyn – Koźle – Ujazd, Jaryszów - Ujazd. W obrębie skrzyżowania wykonana zostanie korekta przebiegu drogi powiatowej nr 1461 wraz z dostosowaniem jej przekroju do drogi klasy G na długości około 250 m. W ramach korekty przebiegu drogi wojewódzkiej zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego. Skrzyżowanie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla z drogą powiatową będzie czterowlotowym rondem jednopasowym wyposażonym w wyspy dzielące o nawierzchni brukowanej, które na kierunku projektowanej obwodnicy mają pełnić funkcję uspokojenia ruchu.Parametry projektowanego ronda:
- rondo typu średniego o średnicy zewnętrznej około 50 m,
- jezdnia ronda jednopasowa o szerokości około 6,0 m,
- paska wewnętrzna szerokości min. 1,0 m o nawierzchni z kostki granitowej,
- szerokość pobocza gruntowego - 2,0 -4,0 m,
- wyspy dzielące ronda z nawierzchnią brukowaną gr. min. 6 cm obramowaną krawężnikiem.
Włączenie projektowanej północnej obwodnicy Kędzierzyna – Koźla do istniejącej drogi krajowej nr 40 – koniec obwodnicy
Obwodnica włącza się do istniejącej drogi krajowej nr 40 w km ok 14+330, tj. km 84+149 istniejącej DK40. W obrębie obwodnicy wykonana zostanie korekta przebiegu drogi krajowej na długości około 550 m. W ramach korekty przebiegu drogi krajowej (przebudowy drogi krajowej) zapewnione zostanie prowadzenie ruchu pieszo – rowerowego o szerokości min. 3,0m i wykonanie drogi obsługującej dojazd do działki nr 2104/5.